Bezmotorový elektrický kamión začína jazdiť na švédskej verejnej ceste

Robert Falck, generálny riaditeľ švédskeho start-upu Einride, povedal, že spoločnosť bola v partnerských rozhovoroch s hlavnými dodávateľmi, aby pomohla s mierou výroby a dodania zákaziek, a firma nevylúčila budúce kravaty s veľkými výrobcami nákladných vozidiel.
 
„Toto verejné povolenie na cestnú premávku je významným míľnikom … a je to krok k komercializácii autonómnej technológie na cestách,“ povedal bývalý výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo pre agentúru Reuters.kamion.png
 
„Keďže sme prvou spoločnosťou so softvérom a funkciou, partnerstvo s výrobnou spoločnosťou je niečo, čo vidíme ako jadro, ktoré sa posunulo vpred,“ dodal a dodal, že dúfa, že budúci rok dohodu uzavrie.
 
Spoločnosť Falck uviedla, že Einride, ktorej investormi sú ex-Daimler Asia, vedúci nákladných vozidiel Marc Llistosella, tiež dúfa investorov pre prebiehajúce fundraisingy série A, často prvej spoločnosti. To predtým zvýšil 10 miliónov dolárov.
 
Auto aliancie sú na vzostupe zdieľať náklady na elektrické a autonómne technológie. Ford prisľúbil, že investuje 500 miliónov amerických dolárov do amerického elektrického úžitkového vozidla naštartujúceho Rivian.
 
T-Pod Einride je 26 ton, keď je plný a nemá kabínu vodiča, čo odhaduje, že znižuje prevádzkové náklady na cestnú nákladnú dopravu približne o 60 percent oproti nákladnému vozidlu so vznetovým motorom s vodičom.
 
Okrem spoločnosti Schenker má Einride objednávky od nemeckého obchodníka s potravinami Lidl, švédskej dodávateľskej spoločnosti Svenska Retursystem a piatich retailových spoločností Fortune 500, čím podporuje svoje ambície do konca roka 2020 uviesť do prevádzky 200 vozidiel.
 
Prevádzkovatelia nákladnej dopravy sú pod tlakom na skrátenie dodacích lehôt, zníženie emisií a čelia rastúcemu nedostatku vodičov.
 
Schenker vybral Einride cez etablovaných kamiónov ako T-Pod prechádza dvoma najväčšími sektorovými transformáciami: digitalizácia a elektrifikácia, uviedol generálny riaditeľ Jochen Thewes.dálnice.jpg
 
T-Pod je autonómna úroveň 4, druhá najvyššia kategória a využíva platformu Nvidia Drive na spracovanie vizuálnych dát v reálnom čase. Operátor, ktorý sedel ďaleko, môže dohliadať a ovládať až 10 vozidiel naraz.