Ako sa nestratiť na internete

Internet je doslova spleť, pavučina rôznych informácií, medií a mediátorov, a samozrejme odosielateľov a prijímateľov informácií. Čo je skvelé, čím viac ľudí internetu verí, a verí, že je to v dnešnej dobe plný relevantných informácií, veľkého množstva informácií, informácií, ktoré sú často aktuálnejšie než tie, ktoré nájdeme v niektorých knihách v knižnici. Pretože internet je prvý, kto nové trendy, inovácie zachytí. Na rozdiel od knihy je schopný dať nám informáciu o tom, čo už neplatí či nie je aktuálne. A to preto, že sa tu všetko rýchlo hýbe, mení. Je jedným z prvých masmédií, kde sa informácie predávajú. Niekedy ešte rýchlejšie ako rádio či televízia.

počítač

Ale nestratiť sa na internete môže byť niekedy ťažké. Práve preto, že v dnešnej dobe, keď je na „nete“ už každý a dostať sa k tomu, čo potrebujeme je niekde ťažšie, ako by sa mohlo zdať. Každý si na internet dáva reklamu, stránky ich zas radi privítajú, pretože z niečoho predsa musia profitovať aj oni. Preto prvé, čo sa Vám zobrazí pri hľadaní na Google, nie je už ani Wikipedia či tie mainstreamové stránky, kde nájdete informácie, ktoré hľadáte, ale reklamy jednotlivých firiem, ktorý povedzme daný produkt predávajú. Samozrejme, oni majú prednosť. No o to ťažšie moju babku presviedčam, aby sa toho internetu a počítača nebála ako čert kríža, ale naopak, aby sa odhodlala, pretože to nie je nič tak zložité. Kvôli tomu však prehovoriť niekoho, kto to na internete ešte len „skúša“ je problematické.
V každom prípade, samozrejme kto sa orientuje tak ako má, nájde ako sa povie – aj to, čo nehľadal, či to, v čo ani nedúfal. A práve ak sa zaoberáme príliš nepodstatnými stránkami alebo zdrojmi informácií nie len, že sa stratíme, ale zoberie nám naše hľadanie omnoho viac času. Našťastie, existujú overené spôsoby, čo robiť v prípade, keď sa na internete strácate. Tu sú:

1. Vždy sa sústreďte len na to, čo hľadáte.
Ak budete povedzme hľadať niečo o bojovníčke za ženské práva Emily Pankhurst, a natrafíte na článok, ktorý hovorí o nej, ale aj o vývoji práv žien ako takých, jednoducho si nájdite v obsahu samotnú Emily Pankhurstovú, o ženských právach všeobecne predsa čítať nepotrebujete. Nezabúdajte na, čo sa chcete zamerať, lebo ako sa hovorí, môže sa stať, že pre stromy nebudete vidieť les.

2. Rozmýšľajte nad pojmom
Skutočne ten pojem zodpovedá tomu, čo hľadáte? Nezamieňajte podobné, no nie identické slová. Alebo naopak, keď niečo neviete nájsť, je to znamenie, že máte použiť druhý pojem. Okrem toho, Google má dole na prvej strane podobné hľadania. Čiže niekto, kto rozmýšľal rovnako a hľadal to, čo vy, skúsil zadať aj tieto kľúčové slová.

notebook

3. Všímajte si, či to nie je náhodou reklama!
Ak to totiž je zaradené medzi prvými a má aj ikonku reklama či ad (= po anglicky), a vy nehľadáte cenu daného výrobku či reťazce či spoločnosti, ktoré ho ponúkajú, tieto preskočte. Teda ak hľadáte skutočne len informácie o danom produkte.

Želám Vám veľa šťastia!