Volkswagen a Ford sa spojili s autami s vlastným pohonom a elektrickými vozidlami

VW plánuje investovať 2,6 mld. USD (2,1 mld. GBP) do samohybnej jednotky spoločnosti Ford, ktorá má hodnotu 7 mld. USD.
 
Tento krok prichádza potom, čo duo v marci povedalo, že postavia dodávky spoločne .
 
Obe firmy uviedli, že zatiaľ čo na trhu s automobilmi zostali „tvrdo konkurenčné“, tie-up by im poskytli „významný globálny rozmer“ v nových technológiách.mustant.jpg
 
Táto dohoda je najnovším príkladom, keď sa raz rázne konkurenti priemyslu spojili s vývojom nových technológií.
 
Vo februári predstavili BMW a Daimler spoločný podnik zameraný na služby novej generácie, ako sú vozidlá bez vodiča, jazda na koni a vozidlá s platbou za používanie.
 
Kým koncom minulého roka, Honda investovala 2,75 miliardy dolárov (2,1 miliardy libier) do konkurenčnej jednotky General Motors bez vodiča s cieľom spustiť flotilu bezpilotných taxíkov.
 
Existujú podobné väzby medzi spoločnosťami Tesla a Daimler a spoločnosťou Volvo a PSA, ako aj množstvo dohôd medzi výrobcami automobilov a technickými firmami.
 
Ako súčasť tejto dohody sa VW stane rovnocenným akcionárom v automobilovom podniku Fordu, zatiaľ čo Ford získa prístup k technológii elektrických vozidiel VW.
 
Generálny riaditeľ spoločnosti VW Herbert Diess povedal, že firmy sa naďalej pozerajú na ďalšie oblasti, na ktorých by mohli spolupracovať.
 
Profesor Peter Wells, riaditeľ Centra pre výskum automobilového priemyslu v Cardiff Business School, povedal v tomto roku, že zvyšujúci sa počet kooperácií medzi automobilkami bol zameraný na zníženie rizika a nákladov na vývoj nových technológií.
 3d návrh.jpg
"Problém pre priemysel je, že sa snaží dovoliť si vlastnú budúcnosť."
 
"Výskum a vývoj týchto nových technológií tiež stojí miliardy, takže je zmysluplné radšej zdieľať záťaž než duplikovať," povedal.
 
Automobilové spoločnosti tiež čelia novým konkurentom v odvetví, ako sú Google a Uber, ktoré tiež pracujú na vozidlách s vlastným pohonom a majú prístup k obrovským finančným zdrojom.